Leveransvillkor

Vi erbjuder fri standardfrakt för alla adresser i Sverige.

Leveransmetod:
Alla produkter som beställs via vår hemsida för leverans till Sverige levereras med standardleverans. Frakten sker vanligtvis med Post Nord. I leveransbekräftelsen meddelar vi dig vilken leveransmetod du har valt.

Leveranstider:
Om standardleverans används strävar vi efter att leverera din beställning inom 3-5 arbetsdagar. Med ”arbetsdagar” menar vi måndag till fredag, exklusive helgdagar, medan ”helgdagar” är lördag och söndag. Beställningar som görs före kl. 12.00 kommer att behandlas och vidarebefordras till leveransservice samma dag. Vi gör vårt yttersta för att hålla de angivna leveranstiderna, men vi kan inte ge någon absolut garanti.

Spåra din beställning:
Om ditt paket levereras med kurir kan du spåra leveransstatusen genom att klicka på länken i det bekräftelsemail vi skickar till dig.

Ytterligare leveransförsök och upphämtning av kurir:
Om vår kurirs första leveransförsök misslyckas kommer vår leveransservice att göra ett nytt försök att leverera dina produkter. Om det andra leveransförsöket misslyckas kommer vår leveransservice att lämna ett kort på din adress med instruktioner om hur du hämtar din produkt. De bifogade instruktionerna kommer att innehålla en tidsfrist inom vilken du kan hämta din produkt.

Problem med leverans:
Om det uppstår problem med en leverans, vänligen kontakta oss på telefon 0313 736 601. Om vår leveranspartner inte kan leverera dina produkter och detta beror på att du eller din utsedda mottagare inte är tillgänglig på den angivna adressen vid leveranstillfället eller inte kan ta emot leveransen, anses detta under vissa omständigheter inte vara vårt ansvar och anses vara påverkbart (exempel listas nedan). Om du eller ditt ombud inte hämtar ut produkterna från vår leveransservice inom den tidsram som anges i meddelandet kan vi komma överens om att returnera produkterna. Observera dock att vi förbehåller oss rätten att debitera den faktiska kostnaden för returen även om den ursprungliga leveransen var kostnadsfri. Nedan följer en lista med exempel på situationer där utebliven leverans anses vara ditt ansvar:

- Du har angett fel leveransadress
- Ett fel har begåtts i den angivna leveransadressen
- Leveransadressen är inte rimligt tillgänglig
- Leveransadressen är inte säkert åtkomlig
- Om ett personligt kvitto krävs finns det ingen person på leveransadressen som kan ta emot och kvittera leveransen.

Om du inte ordnar om leveransen:
Om produkterna inte hämtas ut på leveransadressen inom den tid som anges på kortet och det inte finns några instruktioner för att returnera produkterna, kommer vi att kontakta dig. Du kan komma att debiteras en förvaringsavgift. Om vi trots våra rimliga ansträngningar inte kan kontakta dig eller ordna en alternativ leverans eller upphämtning förbehåller vi oss rätten att säga upp avtalet med dig.

Ansvarsskyldighet:
Ansvaret för en produkt som anses vara en vara övergår till dig så snart vi levererar den till den adress du anger eller du eller en transportör som du har utsett hämtar den från oss.
Vid mottagande av full betalning kommer vi att sälja produkterna till dig och du kommer att bli ägare till produkterna.
Vi ansvarar inte för förseningar som ligger utanför vår kontroll. Om vår leverans av produkterna försenas på grund av en händelse utanför vår kontroll, kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt för att informera dig och vidta åtgärder för att minimera effekterna av förseningen. Förutsatt att vi gör det är vi inte ansvariga för förseningar som orsakas av händelsen, men om det finns risk för betydande förseningar kan du kontakta oss för att säga upp avtalet och få återbetalning för produkter som du har betalat för men inte fått.