Ninja-garantin
En kund som köper en produkt i Storbritannien åtnjuter de lagliga rättigheter som gäller produktens kvalitet (dina ”lagstadgade rättigheter”). Du kan verkställa dina lagliga rättigheter gentemot återförsäljaren, inklusive Ninja, om du har köpt din Ninja-köksapparat av ninjakitchen.eu. Hos Ninja är vi dock så säkra på våra produkters kvalitet att vi erbjuder en extra garanti från tillverkaren på upp till två år som rör kostnadsfria reservdelar och underhåll.
Den medföljande garantin återspeglar tillverkarens förtroende för sin produkt- och tillverkningskvalitet.
Tillverkarens garanti påverkar inte dina lagenliga rättigheter.
Hur länge gäller garantin för din nya Ninja-apparat?
Vår tillverkningsgaranti gäller i ett (1) år från inköpsdatum som standard eller i två (2) år om du registrerar inköpet hos oss inom 28 dagar.
Hur registrerar jag min Ninja-garanti?
Om du har köpt din Ninja-köksapparat direkt från ninjakitchen.eu registreras din
garanti automatiskt. Om du har köpt den från en annan leverantör i Storbritannien kan du registrera din garanti online inom 28 dagar från köpet.
För registrering online, besök ninjakitchen.se eller skanna QR-koden i bruksanvisningen.
• Anteckna vilket datum du köpte maskinen.
Vilka är fördelarna med att registrera den inkluderade Ninja-garantin?
Om du registrerar dig för garanti får du ett extra års garanti. Vi har också dina uppgifter till hands om vi behöver ta kontakt. Om du dessutom går med på att ta emot meddelanden från oss kan du få tips och råd om hur du får största möjliga nytta av din Ninja-köksapparat och ta del av de senaste nyheterna om Ninjas nya tekniska lösningar och lanseringar.
VIKTIGT:
• Spara kvittot om du har köpt din Ninja-köksapparat av en annan återförsäljare än ninjakitchen.eu. Anspråk måste lämnas med hänvisning till din garanti.
• Ninjas ingående garanti gäller endast i Storbritannien.
Vad täcks av den inkluderade Ninja-garantin?
Reparation eller byte av din Ninja-apparat (enligt Ninjas gottfinnande), inklusive alla delar och arbete.
Vad täcks inte av den inkluderade Ninja-garantin?
Normalt slitage.
• Oavsiktlig skada eller fel orsakade av försumlig användning eller skötsel, missbruk, försummelse, vårdslös användning eller hantering av Ninja-köksapparaten som avviker från den Ninja-bruksanvisning som medföljde produkten.
• Skador på grund av användning av Ninja-köksapparaten för något annat än normala hushållsändamål.
• Skador på grund av användning av delar som inte har monterats eller installerats i enlighet
med bruksanvisningen.
• Skador som orsakas genom användning av delar och tillbehör som inte är Ninja originaldelar
• Felaktig montering (med undantag för montering av Ninja).
• Reparationer eller ändringar som utförs av andra parter än Ninja eller dess ombud.
Hur åberopar jag den inkluderade garantin från Ninja?
Kontakta vår kundtjänst på 0200 898 314. Angående öppettider, besök ”Kontakt” på vår webbplats och du kommer direkt i kontakt med en representant för Ninja. Du hittar även hjälp online på support.ninjakitchen.se.